Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

2 Pups uit 2 nesten (teckel en cocker spaniel), op welke manier kunnen we die goed in ons huis halen?

Ik en mijn vriendin willen 2 verschillende pups halen uit 2 verschillende nesten, een teckel en cocker spaniel. Hoeveel tijd moet er tussen 2 pups inzitten voordat je de ene na de andere haalt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Weet niet of je het wil horen, maar dit moet je echt NIET doen! Als instructeur zie ik het vaak voorbij komen en het eindigt meestal niet goed. Een pup moet eerst een relatie met de nieuwe eigenaar opbouwen en daarnaast ontzettend veel leren, een hond is pas geestelijk volwassen op de leeftijd van 1 1/2 jaar (klein ras) en grotere rassen 3 jaar! 2 pups in een gezin, gaan vooral samen spelen en hebben geen interesse voor de overige h uisgenoten (baasjes). Ook het spel tussen een teckel en een cocker is niet gelijkwaardig waarbij je het risico van letsel bij de teckel zeer groot is. Er wordt lomp en hard gespeeld en als een van de pups in het nest nog niet een goede bijtrem heeft geleerd, dan wordt spelen al gauw vechten. Ga je eerst eens inlezen wat een pup allemaal nodig hebt, ga eens kijken bij een goede hondenschool en informeer je goed! Marktplaats staat vol met kerstcadeautjes, coronapups enz. en zorg dat als je pup neemt, dat ie niet uit de broodfok komt.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing