Waarom loopt mijn hond expres traag?
ik Ga met mijn hond 4 keer per dag naar buiten ochtend 2 x middag en nog eens avond.
De eerste keer in de middag is een groot blokje meestal 5 tot 10 kilometer. Maar de 2 is kleiner en dan trekt mijn hond naar een kant waar hij naar toe wilt, zodra ik hem terug trekt loopt zij wel mee maar echt heel traag. Zodra ik dan weer omkeer richting de plek naar zei naar toe wilt kan ze weer heel snel wandelen en rennen zowat. Hoe kan dit iemand tips?
- plassen / poepen
- lichaamsbeweging
- ruiken en snuffelen aan geurtjes van andere honden (en andere dieren) onderweg Als de veiligheid het toelaat, kun je een langere lijn nemen. Je hond kan dan alvast vooruit lopen en even blijven snuffelen terwijl jij gewoon rustig doorloopt. Na het snuffelen moet je hond een sprintje trekken om weer bij jou te komen. Die afwisseling is natuurlijker voor een hond dan kilometers lang hetzelfde tempo te lopen zonder stil te staan om te snuffelen. Geen tijd om je hond te laten snuffelen is onzin. Dan maak je de afstand gewoon wat korter, desnoods loop je op-en-neer in plaats van een rondje. In totaal krijgt je hond beweging genoeg volgens mij. Zorg met de langere lijn wel voor dat het bij snuffelen blijft en dat je hond geen vieze of gevaarlijke dingen gaat opeten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.