Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond blaft naar mijn man, hoe kan ik dat gedrag veranderen?

Hallo ik heb een chichichau van 3 jaar oud tegen over mij is het een lieve maar naar mijn man toe niet hoor als hij hem wil verplaatsen van de keuken naar de zetel blaft ze en staart kwispelen en als hij zit is het gedaan als hij dan durft neer liggen komt ze dan boven op hem staan maar echt niet lang ze kan er me iemand tis geven ervoor het verergerd alleen maar

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een hond die de leiding wil nemen, moet terecht gewezen worden. Dit is duidelijk machogedrag. Moet je niet pikken. Maar ook je man moet paal en perk stellen. Je hoeft niet boos te zijn, alleen consequent!! Een hond heeft rechten: recht op voedsel, goede behandeling en een warme rustplaats, maar hij heeft niet het recht de lakens uit te delen.
In iedere roedel (en dat zijn jullie in zijn ogen met z'n drieën) is er een leider en zijn er volgers. De mens is altijd de leider, ook omdat hij meer hersens heeft en de boel beter op een rijtje heeft. Niet uitsluitend omdat hij de eigenaar van de hond is.
Alle actie die de hond onderneemt om boven 'de baas' te staan, moet rustig maar overtuigend, de kop worden ingedrukt. Doe dit wel zo, dat de hond het begrijpt en weet dat er geen ontkomen aan is. Boosheid en bijvoorbeeld slaan, heeft een negatief effect. Volhouden is het devies.
Succes.
Ivana
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing