Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je op een humane manier(!) een muis doden?

Ik heb sinds kort twee muizen. Sinds een paar dagen is een muis opeens halfzijdig verlamd! Ik ben ten einde raad, want mijn ouders willen niet met het dier naar de dierenarts, en zelf kan ik daar niet naartoe gaan. Is het mogelijk om een muis zelf, op een 100% pijnloze manier, zonder bloed e.d. uit zijn lijden te verlossen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dierenambulance bellen die komen de muis ophalen en brengen die eventueel bij een dierenarts
5 jaar geleden
Ja dat kan en het antwoord geef ik zo.

Maar, je ouders willen niet naar de dierenarts en jij kunt niet.
Dat betekent dat je niet mobiel bent om te gaan of dat je geen geld hebt om het spuitje te betalen.

Als je mobiel bent en het niet kunt betalen, moet je wel goed overwegen of het dan verstandig is om huisdieren te houden.
Het is niet alleen: bodembedekking, voer etc. Hoe klein een huisdier ook is, een dierenarts is prijzig.

Maar omdat ik het zielig vind voor het muisje als niet wordt ingegrepen door een dierenarts, geef ik een oplossing waarbij je niet met het muisje hoeft te gooien en andere oplossingen.

Ga naar de drogist en koop een klein flesje ether. Je betaalt rond de 5 euro voor 100 ml.
Zoek een klein potje dat je kunt afsluiten zodat er geen verse lucht bijkomt.
Leg in dat potje een watje flink gedrenkt in de ether. Leg nu de muis erbij en sluit het potje goed.
De muis zal snel het bewustzijn verliezen en snel overlijden.
Je hoeft in ieder geval geen enge dingen te doen en de muis blijft intact.
Of het humaan is?
Het meest humaan wel.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing