Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een hamster in een cavia kooi met gaas?

Ik heb een syrische / goudhamster en hij moest een grotere kooi hebben, waar ook zijn loopwiel in past. Nou had ik heel goedkoop een cavia kooi geregeld, best groot, grote onderbak, maar hij kan natuurlijk tussen die spijlen door. Dus heb ik de kooi ingepakt met gaas. Hij probeerde een keer te ontsnappen maar kwam niet ver door het gaas. Zou dit goed gaan? (zie foto)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De openingen in het kippengaas zijn net zo groot als de openingen tussen de spijlen, maar dan zeshoekig ipv langwerpig. Als je hamstertje tussen de spijlen door kan, kan hij ook door een opening van het gaas. Alleen waar de twee lagen gaas zo over elkaar zitten dat de openingen kleiner zijn, werkt het goed. Maar als je hamster gaat klimmen en in dat gaas gaat hangen zal dat kunnen verschuiven.

Gebruik stevig volière gaas. Dat heeft kleine vierkantjes waar je hamstertje nooit doorheen komt. Omdat het gaas steviger is dan kippengaas kun je het ook strakker en netter aan de kooi bevestigen.

Gebruik blank gaas, dus niet met zo'n plastic laagje op het metaal. Dat kan je hamster er af knagen en opeten. Vastzetten met stukjes ijzerdraad, of met tie-rips op plaatsen waar je hamster er niet bij kan om te knagen.
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing