Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een 54 liter (60-30-30) aquarium groot genoeg voor een Bettavis?

Ik wil dus graag een bettavis aanschaffen! Ik heb me al een paar weken verdiept in deze vis en de toebehoren! Maar ik kan weinig duidelijkheid krijgen over de aquarium maten. Ik heb hier een 54 liter (60-30-30) aquarium staan, is dat groot genoeg voor deze vis?
Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Z512099
5 jaar geleden
Voor 1 Betta is een 60-30-30 aquarium voldoende, maar groter is altijd beter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In veel winkels wordt de Betta Splendens verkocht in piepkleine aquaria. Dit wordt alleen gedaan omdat mannetjes niet samen kunnen worden gehouden, niet omdat ze zich prettig voelen in zo'n klein bakje. Houdt de Kempvis dus in een RUIM AQUARIUM VAN EEN METER LANG. Zorg voor voldoende schuilplaatsen in de vorm van planten, zeker als je ook vrouwtjes houdt. Drijfplanten zijn tevens noodzakelijk om het licht wat te dempen. Een dekruit is noodzakelijk. Omdat de vissen aan het wateroppervlak ademhalen door middel van hun labyrint (orgaan), mag het temperatuurverschil boven het water niet te groot zijn. Ze kunnen dan ziek worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding