Hond negeert mij volledig, waarom?
Hoi, Ik ben man, 52 jaar en gek op honden. Mijn vrouw en ik hebben dik een jaar geleden een tweede hond aangeschaft, ongeveer een half jaar nadat de vorige hond aan nierfalen gestorven is met amper 6 jaar. Ben ik maanden ziek van geweest, en als ik het er over heb wordt ik weer erg verdrietig. Nu hebben we een bijna 3 jarige vrolijke lieve jonge dame waar ik helemaal gek op ben. We werken beide en omdat ik zelfstandige met een zaak ben, neem ik die twee altijd mee, Ollie, een 10 jarige herder mix, en Pumbaa, een Oud langhaar Duitse herder teefje. Overdag op het werk gaat alles normaal, maar op het moment dat mijn vrouw in de buurt is negeert Pumbaa mij volledig. Dus na het werk, weekeinde en vakantie is het gedrag van Pumbaa maar vreemd. Ze negeert me, en gaat zelfs ergens anders liggen als ik in haar buurt kom. Mijn vrouw loopt de huiskamer uit en Pumbaa begint al te piepen en wordt erg onrustig. Is mijn vrouw even weg dan wordt het helemaal een ramp, ze is dan zo extreem naar mijn vrouw op zoek dat ik er dol van wordt. Ze blijft piepen, onrustig rondlopen, blaft op elk geluidje dat ze hoort. Ik ben extreem lief voor haar, doe alles voor haar en heb nog nooit mijn stem verheven tegen haar, juist omdat ik bang ben dat het nóg erger wordt. Mijn vrouw denkt dat ik misschien wel té gek maar haar ben, ze is zo'n schatje, een echte knuffel. Ik vind het echt erg dat ze me zo negeert. Ze komt wel naar mij toe als ze wat wil, drinken, eten of uitgelaten, voel met net haar butler ;)