Hoe krijg ik mijn hond stil?
Beste allemaal,
Ik erger me al een tijdje aan het gedrag van mijn hond. Zodra ik naar buiten met hem ga om een stukje te gaan wandelen of simpelweg omdat het z’n plasronde is, begint de drama. Naar bewegende dingen zoals een vuilniszak gromt hij of maakt kleine blafgeluidjes. Prima, het is een hond, die maakt soms geluid. Maar als we iemand tegen komen, of nog erger, iemand met hond. Gaat hij helemaal tekeer. Een tik geven helpt niet, wegtrekken helpt niet, afleiden met snoepjes ook niet en zelfs optillen (wat toch word afgeraden maar we zijn inmiddels wanhopig) helpt niet. Kortom, blaft naar iedereen, is niet stil te krijgen. Binnen is het echter de beste familie hond die je maar kan wensen. Hij luistert goed, maakt niks stuk, bijt niet en speelt graag.
Sommige beweren dat het zou kunnen komen door een traumatische ervaring die hij heeft opgedaan. Dit lijkt ons ook onmogelijk, aangezien hij vrij snel na zijn geboorte uit het nest gehaald. Het is een kruising tussen een boomer en een chichu, andere honden zijn dus niet bang, laat staan de baasjes. Het word ook ongemakkelijk voor mensen die je vaak tegen komt. Zij weten al zodra ze de hond zien dat het doorlopen wordt.
En een stroomband, tja... het is ene klein hondje, ben een beetje bang dat er rook uit z’n oren en staart zal komen als we die om doen...
Iemand enig idee/suggestie wat zou kunnen werken??
Alvast bedankt voor iedereen die een berichtje achterlaat!
Alleen met de hulp van een ervaren hondeninstructeur is dit onaangename gedrag hopelijk nog te corrigeren.
En koop zeker geen stroomband, een marteltuig dat bij wet zou moeten verboden worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.