Hoe helpen wij onze hond weer rust te vinden na geboorte Baby?
We hebben een jonge hond (Friese Stabij) van iets meer dan een jaar oud. Sinds eind november hebben we ons gezin nog meer uitgebreid met onze lieve dochter. Die twee gaan erg goed samen, we hebben de hond goed laten wennen aan de kleine en je merkt dat de hond enorm voorzichtig is met haar.
Onze hond is ontzettend lief en super onderdanig. Zelfs voor een kleine chiwawa gaat ze op haar rug als die een beetje gaat snauwen. Er heeft nooit iets van dominantie of waak gedrag ingezeten tot de kleine kwam, het begon met iedereen die binnen kwam goed inspecteren en opzich is hier binnen ook niet echt een probleem. Echter gaat ze nu vaak uit het niets blaffen ook midden in de nacht. Als er mensen voor onze deur lopen, of er vreemde beesten in de tuin zijn. Ze gaat dan echt helemaal los. Ook buiten (zonder baby) lijkt ze veel meer waaks en begint ze soms echt uit het niets te blaffen (ik zie dan helemaal geen ander mens of dier).
Ik heb gelezen dat we haar vooral moeten blijven belonen als ze weer rustig is. Dit doen we dan nu ook, alleen ik vind dit vooral heel zielig voor de hond. Ze is veel meer onrustig en lijkt soms in haar waaksheid ook wel bang te zijn.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of tips voor ons?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.