Waarom eist mijn hond al mijn aandacht op en is hij zo aanhankelijk?
Wij hebben een hondje van 1,5 jaar. Hij wil constant mijn aandacht, soms tot aan het vervelende toe. Als ik op de bank zit, ligt hij naast mij, als ik aan het koken ben, ligt hij bij mij, als ik aan het eten ben, zit hij naast mijn stoel. Soms maakt hij jankende geluidjes als ik heb geen aandacht geef. Als ik aan het telefoneren ben, eist hij mijn aandacht op door te blaffen en als ik achter de computer zit, wil hij op schoot en gaat op mijn laptop liggen, zodat ik niet verder kan! In het begin was het zelfs zo dat onze hond jaloers werd als ik mijn vriend knuffelde.
Het opvallendste vind ik nog dat hij mij snachts soms wakker maakt, wanneer hij wakker wordt. Ons hond slaapt bij ons op bed en hij valt altijd aan mijn kant in slaap. Als hij wakker wordt, maakt hij mij wakker. Hij komt dan op mijn buik liggen en snuffelt in mijn gezicht. Soms druk hij zijn natte neusje tegen mijn wang, zodat omwallen wordt. Als ik wakker ben, gaat hij gewoon door. Op mijn buik willen liggen en zijn gezicht in mijn hals of op mijn schouder leggen, geaaid willen wordt of vervolgens weer in slaap vallen.
Wat is dit voor gedrag en hoe leer ik dit af?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.