Waarom blaast mijn goudvis belletjes aan het wateroppervlakte?
Ik heb voor mijn verjaardag van vrienden twee goudvissen in een kom gekregen. Een kom is natuurlijk hartstikke visonvriendelijk, dus ben de dag erna als de sodemieter naar de dierenwinkel gegaan om een degelijk aquarium aan te schaffen. Het aquarium heeft een volume van 20l. Er zit een pomp in en twee waterplanten (van die lange groene, de standaard zegmaar). De man van de dierenwinkel vertelde me dat het aquarium eigenlijk eerst twee wekenkeer moet draaien voor ik er vissen in doe, maar aangezien mijn goudvissen in een kom zaten heb ik ze na een uur draaien al in het aquarium gedaan. Nu happen mijn vissen regelmatig naar het wateroppervlak. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent en wat ik eraan kan doen? Ik wil graag goed voor mijn vissen zorgen. Alvast bedankt!!
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=951963
Verder staat het internet vol met antwoorden als je even in je browser 'vissen happen naar lucht' opzoekt.
Fijn dat ze niet in een kom zitten, maar een 20 liter-bakje is aan de zeer kleine kant, een veel groter aquarium is gewenst, de kans dat ze gaan happen is dan geringer.
Als je het echt goed wil doen kan je daar ook een filter in plaatsen, die is onmisbaar voor goudvissen (zijn erg vervuilend).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.