Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je konijnen een weekend alleen laten?

Is het voldoende als ik een berg voer voor ze achterlaat, of eten ze zich dan dood?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het zijn twee konijnen en hebben een enorme ren tot hun beschikking.

14 jaar geleden
20.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja kan prima, deden wij heel vaak. De grootste zorg is het drinkwater maar met zo'n grote druppelfles op de kop redden ze het prima. Extra konijnenkorrels in de bak en ze overleven het wel. Als ze buiten staan zorg dan dat ze niet in de volle zon komen de hele dag, gooi er desnoods een stuk oud kleed op want konijnen hebben het snel warm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

lijkt me niet verstandig! en wat dacht je van vers water?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weekend moet geen probleem zijn, zorg dat zijn kooitje groot genoeg is en voldoende ruimte bied! En zorg dat je zeker weet, dat je konijn voldoende te drinken heeft! En kom je terug geef het konijn wat extra aandacht! Niemand zit graag langere tijd alleen! konijnen zijn sociale dieren, en willen ook graag aandacht!

Toegevoegd na 1 minuut:
Beter is je konijn naar iemand te brengen waarvan je zeker weet dat hij of zij er goed voor zal zorgen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow! Dat zijn veel uitroeptekens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil je graag voorstellen aan de punt: .
Vriendje van het uitroepteken, maar dan wat rustiger.
ik denk dat het wel kan want ze eten toch tot ze genoeg hebben, heb het met de kippen ook altijd gedaan gewoon voor een paar dagen , moet kunnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan best. Dieren eten niet meer dan ze op kunnen, dus geef gewoon 'n hoeveelheid voer die past bij de tijd dat je wegblijft. En zorg er voor dat ze genoeg water hebben, door 'n grote bunnyfles te gebruiken (die heb je tot 2 liter!).
Als jij het over 'konijnen' hebt, hebben ze ook gezelschap aan elkaar en zullen ze dus niet eenzaam worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat de buren ze verzorgen …
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede tip.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding