Mijn hond van 8 maanden vertoond plotseling agressief gedrag naar andere honden, wat kan ik hier aan doen?
Hoi allemaal,
Mijn hond Felix, Irish soft coated wheaten terrier, is 8 maanden oud en vertoond plotseling agressief gedrag tegenover andere honden.Hij vertoond ook dominant gedrag bij andere honden, zoals rijden. Dit deed hij eerst ook al, maar toen kwam er geen agressie bij kijken. Hij is nooit bang geweest en als pup sprong hij al op elke hond. Echter was het altijd spelen, maar nu blaft hij hard en begint hij soms zelfs te bijten. Als hij eenmaal een hond ziet wilt hij er meteen naartoe. Als hij aan de lijn loopt probeer ik zijn aandacht te trekken, maar hij wilt echt alleen maar naar die andere hond toe. Loslopen is echt geen enkel probleem, hij loopt keurig met mij mee en als ik hem roep komt hij vrolijk aanrennen. Tegenover mensen is hij altijd lief en hij bijt nooit. Andere dieren zijn ook geen probleem. Paarden, schapen, koeien hij kijkt hoogstens op. Wij hebben hem al vanaf dat hij een pup is, dus hij heeft geen traumatische ervaringen. Ik denk dat het te maken heeft met de puberteit, maar hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Een wheaten staat bekend als een vrolijk en enthousiaste hond en ik ben erg bang dat ik iets fout doe waardoor hij altijd agressief zal blijven. Ook ben ik bang dat hij een keer een andere hond iets ernstigs aan doet, en dat wil ik natuurlijk ten alle tijden voorkomen. Heeft iemand tips? Alvast bedankt.