Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost een dierenarts ongeveer?

Ik heb deze week een chihuahua van 9 overgenomen van iemand, hij is al 2 jaar niet bij de dierenarts geweest en heeft nooit zijn jaarlijkse inentingen gehad. Hij is nu niet ziek of iets maar ik zou hem willen laten checken door de dierenarts, evt moet hij ontvlooit en ontwormd worden. Hoeveel zou dat ongeveer kosten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Je zou bij de dierenarts zelf moeten vragen naar de kosten/prijslijst voor diverse behandelingen, als ze al niet op hun internetpagina vermeld zijn. Antivlooien en ontwormingskuur kun je zelf geven. Deze middelen zijn bij de dierenspeciaalzaak te koop en moet je toch regelmatig herhalen. Alleen voor de jaarlijkse injecties en bij ziekte (afwijkend gedrag) de dierenarts raadplegen.
7 jaar geleden
Bij onze dierenarts kost een controleconsult € 23,95 en een cocktailprik voor een hond € 64,25. Totaal dus bijna € 90,- (zie de link hier onder voor andere tarieven). Ik verwacht dat dat bedrag bij andere praktijken niet heel anders zal zijn.
Overigens is het verstandig dit soort zaken te onderzoeken voordat je een dier in huis neemt, dan kom je niet voor (soms onaangename) verrassingen te staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ontwormen alleen nodig als er wormen zijn, dit kun je laten controleren bij de dierenarts dmv een beetje ontlasting mee te nemen. Preventief ontwormen is niet mogelijk aangezien je ONT wormt, dus er moeten wormen zijn. Stel je geeft vandaag onnodig een wormen pil dan kan er volgende week een besmetting plaats vinden.

Enten is niet perse nodig, je kunt ook laten titteren dan kunnen ze zien of het hondje nog genoeg natuurlijke antistoffen heeft. Zo niet kun je alsnog laten enten.

Heeft die vlooien? Zo nee is ook anti vlo middel een onnodige belasting voor het lichaam.

De kosten van een dierenarts lopen heel sterk uit een. Er is wel een website waar je dierenartsen en kosten kunt vergelijken. Ik zal hem even opzoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
De website is www.dierenartskiezen.nl

Toegevoegd na 1 dag:
Ik voeg maar even bronnen toe want blijkbaar leven veel mensen nog in 20/30 jaar geleden. Gezien reacties en de duimpjes. Echt verbreed je wereld, lees je in en zie dat mijn antwoord alles behalve onzin is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat licht eraan, mijn kat kost per keer 75 euro, dat is dan maximaal 20 minuten. Als mijn kat een inenting krijgt, betaal je die 75 euro plus de inenting.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing