Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk dat mijn duitse herder na 28 jaar nog steeds de lijkgeur van mijn overleden vader ruikt?

mijn vader lag namelijk opgebaard in de living. mijn hond wil met geen enkele mogelijkheid ook maar één stap in die plaats zetten. Daarom vroegik mij af of hij nog steeds kan ruiken of misschien kan voelen of mijn vader daar opgebaard lag.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

neen de hond kent je vader niet en zal daar ook geen herinnering aan hebben ... ook zal een lijken geur niet zo lang blijven hangen dat je hond er na die tijd nog zulke reacties op zal hebben .....

ik weet wel hoe het wel komt ... honden kunnen niet praten en als een hond met een hond communiceert doen ze dat met subtiele lichaams- houdingen en bewegingen..

het maakt daardoor dat honden experts zijn in her herkennen van menselijke lichaams- trekjes.
honden kunnen aan ons beter zien wanneer we b.v een epileptische aanval krijgen dan wij zelf .

jij bent de oorzaak van dit ( niet kwaad bedoeld ) maar jij veranderd onbedoeld je houding als je daar binnen stapt denkend aan de dag dat je vader daar opgebaard lag... en de hond reageert niet op deze plek maar op hoe jij je voelt bij deze plek.. honden hebben geen verstand van onze emoties ... dus de hond denkt dat deze plek slecht is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing