Hoe voorkom je dat je kat vogels vangt ?
Wij hebben een schat van en kater waar we heel dol mee zijn, en die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. TOT we in Duitsland gingen wonen, in een huis met een tuin die een waar vogelparadijs is. En dát vind de kat dus ook.....
Tot op heden nog nooit problemen mee gehad, maar inmiddels heeft hij het systeem door, en de laatste dagen heeft hij al drie keer een vogel gepakt, en vandaag zelfs twéé.
Nu ben ik erg gesteld op mijn vogeltjes, en zie ze liever niet een voor een op deze nutteloze manier verdwijnen (want hij eet ze niet op , natuurlijk).
De kat binnen houden is op dit moment de enige optie, maar iedereen met een kat en kinderen weet hoe lastig dat is en hoe vaak het beestje naar buiten glipt.
Is er, behalve dus krampachtig binnen houden, een andere manier om een kat bij de vogels in je tuin uit de buurt te houden ? Want de kat wegdoen is uiteraard ook niet echt een optie.
An sich heb ik geen problemen met een binnenkat, vind ik ook niet zielig ofzo, maarja, twee weken binnen houden is nog een keer te doen, maar het hele jaar, dat lukt gewoon echt nooit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.