Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een poesje vind op straat en ik breng deze naar de dierenarts moet ik dan iets betalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Alleen als hij iets mankeert. Normale mensen brengen een poesje naar een asiel of Facebook.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan met een gevonden katje langs de dierenarts, en deze zal hoogstwaarschijnlijk niets rekenen om te controleren of het dier gechipt is. Zo kan je eventueel de kat meteen weer bij de eigenaar terugbezorgen.
Verder kan je even controleren op amivedi of de kat als vermist is opgegeven.
Kan je geen eigenaar achterhalen dan breng je het dier het best naar een asiel, eventueel via de dierenambulance.

Toegevoegd na 3 uur:
Mocht je het over en gewond of ziek katje hebben, dan regel je dat het best via de dierenambulance of vraag advies aan het asiel of je eigen dierenarts. Als er geen eigenaar bekend is, dan is het namelijk de bedoeling dat de kat naar de asieldierenarts gaat. Uiteraard ren je bij een acute noodsituatie soms bij de eerste de beste dierenarts binnen, en die zal meestal geen kosten rekenen om het dier te stabiliseren, maar buiten noodgevallen regel je hulp in overleg.
Rieneke1
7 jaar geleden
De kat is waarschijnlijk gechipt. Daarmee kunnen ze zien wie de eigenaar is. Als ze instemmen met de behandeling word dat op hun kosten gezet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing