Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn pup brintapap geven?

Ze is wat magertjes en klein beetje diaree ze is 9 weken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

@ Jawel, brinta aangemaakt met gekookt water, mag!

@ Een normale diarree zou binnen één of twee dagen over moeten zijn. Zolang je puppy niet lusteloos is hoef je je geen zorgen te maken, maar als de diarree langer dan twee dagen aanhoudt is het toch verstandig om de dierenarts te raadplegen,

@ Ook al heeft de pup pas één dag diarree, dan moet je nog direct de dierenarts inschakelen als hij daarnaast ook lusteloos is!
--------------------------------------------------------------------------------------

Eerst een medische mogelijkheid uitsluiten ingeval van diarree. Altijd moet dit je eerste gedachte zijn, daarna kan je kijken naar andere mogelijkheden.

---Een normale diarree moet binnen 1 of 2 dagen over zijn---

Reden dat je pups goed in de gaten moet houden zodra ze diarree hebben is omdat ze veel kleiner zijn . Zij drogen sneller uit dan een volwassen hond.

Heeft jouw puppy last van diarree dan kun je ze het beste ----blikvoeding----
geven, zodat ze meer vocht binnen krijgen. Daarnaast mag je ze ook vaker eten geven.

Als Pup nog maar net bij je in huis is 9 weken oud, kan het aan van alles liggen. Nieuw huis, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuw voedsel!? alles nieuw en ook nog in de eerste plaats iets medisch.
Het is altijd zaak dit dit als eerste aan te pakken. want is Pup magertjes met diarree en is hij ook nog lusteloos, dan heeft hij uitdrogingsverschijnselen.
Dit kan je niet verhelpen met pap. Pup moet onmiddellijk vocht toegediend krijgen

"Ook al heeft de Pup pas één dag diarree, dan moet je nog direct de dierenarts inschakelen als hij daarnaast ook lusteloos is, zegt dierenarts Wijnand de Groot."

"ik geef juist Brinta als ze aan de dunne zijn, niet met melk maar met gekookt water en klein beetje brokken erdoor, binnen een dag van de shit af "
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=14&t=73371
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Granen zijn niet gezond voor honden.
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing