Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn kat terug roepen van buiten als hij ouder is?

Hoi, Ik heb nu een kitten van 10 weken en als die ouder is dan laat ik hem ook naar buiten gaan, maar moet ik hem dan voor etenstijd laten gaan en dan naar binnen roepen? en hoe roep je hem naar binnen? hoe doen jullie dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een kat is een nachtdier. Natuurlijk gedrag is dus overdag slapen en 's nachts naar buiten/leven.

Als je besluit om je kat alleen overdag buiten te laten is het een goed idee om met bv een doos brokjes te schudden als je hem eten geeft en roepen kan maar een betere oplossing is te fluiten.

Net als bij een hond kan je een kat aanleren dat jouw speciale fluit-geluid betekent dat hij eten krijgt. Dat kan je nu al leren door het af en toe te oefenen.

Gewoon een bepaald geluid (jouw fluitje) vaak laten horen en dan als beloning wat brokjes of een maaltijd neer zetten. Dan combineer je dus deze twee zaken en als hij later buiten is en het fluitje hoort, komt hij rennend naar huis. Zo heb ik het mijn katten geleerd en het werkt perfekt!

Veiliger is het om je tuin te omheinen/af te rasteren zodanig dat je kat(ten) wel naar buiten maar niet uit de tuin kunnen. Ze lopen dan geen gevaar (de straat op/auto's aangereden worden) en ze verdwijnen ook niet (weglopen, op avontuur gaan).
Het probleem van binnen / thuis komen is dan ook meteen verholpen. Bovendien hoef je nooit in angst te zitten of je lieve kat nog wel thuis komt.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onze kat hoeven we niet te roepen, die komt vanzelf als get haar uitkomt. De meeste katten luisteren nietbnaar hun naam. Doen hun eigen zin.

Bespaar je de moeite van het roepen dus.
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing