Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je doen tegen oogontsteking bij een hond ?

Onze hond heeft nu al een maand last van pus uit de ogen , we zijn hiermee naar de dierenarts gegaan . we denken dat het een bacterie is omdat er licht groene pus uit zijn oog komt. Ook hebben wij al kamille thee gebruikt om het oog schoon te maken en hebben oogzalf geprobeerd van de dierenarts ( iets van 2 weken ) en we zien niet echt verbetering , zelfs verslechtering. zijn er nog alternatieven ?? we zijn nu op vakantie vlakbij zout zeewater , is het verstandig om het schoon te maken met dat ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.7K
Ritsuka
7 jaar geleden
Terug naar de dierenarts.
Heb je zelf al eens zout water in je oog gehad? Doe maar niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet zelf gaan rommelen, Vraag de dierenarts om een oplossing. Deze heeft er verstand van.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sorry dat mijn moeder het met zeewater heeft weggehaald ! ik heb het al verteld
Rieneke1
7 jaar geleden
Terug naar de dierenarts. Soms slaat de ene zalf beter aan dan de andere. Zeker 5 x daags zalven, en ook als het over lijkt nog een paar dagen doorgaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hallo,

Misschien moet je het eens proberen met kokend water. Na het koken moet je het even laten afkoelen. Maak vervolgens het oog hier mee schoon.
Zorg er voor dat je dit met schone handen doet en maak het oog van binnen naar buiten schoon. Als je dit anders om doet heb je kans dat het alleen maar erger word. Doe het minstens 4 keer op een dag.

Persoonlijk zou ik het niet met zee water doen, aangezien dit water niet 100% schoon is.

Ik hoop dat je hond snel beter word!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo, we hebben dat al geprobeerd ook met gekoelde kamille thee. Ik zal gelijk vertellen aan mijn ouders dat zeewater geen optie is , bedankt voor de tip alsnog !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Schoonmaken van buiten naar de binnenooghoek! Juist niét omgekeerd!!! Wat zou je met je eigen oog doen? En ook: wat zou je met je eigen oog doen als het na twee weken niet beter werd en de verschijnselen zelfs erger werden? Juist, dan ga je naar de dokter. En dat is precies wat je met je hond ook moet doen. Ook al ben je op vakantie, neem je verantwoordelijkheid!
Rieneke1
7 jaar geleden
Groene pus betekend een bacteriele infectie, daar helpt gekookt water niet tegen. Hier is antibioticazalf nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet hiermee terug naar de dierenarts gaan, zodat een goede behandeling kan worden gestart.
Ik heb het ook al eens meegemaakt. Wij hebben dan gewoon simpele oogdruppels voor mensen gebruikt en dat helpte. ( oogdruppels die je vrij kunt verkrijgen bij de apotheker )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thee van Ogentroost (euphrasia) helpt vaak erg goed. 3 keer per dag de ogen mee uit spoelen. Je kunt het ook vaker doen omdat het niet schadelijk is.
Ogentroost kun je bij reformwinkels of bij kruidenwinkels bestellen, een flinke theelepel 10 minuten laten trekken in kopje.

Ik veronderstel dat de dierenarts gecontroleerd heeft of er geen sprake van naar binnen groeiende haren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding