Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn katten de buurhonden niet aanvallen?
Ik heb twee broertjes die samen nu al twee keer een buurhondje hebben aangevallen. Het ging er wild aan toe. Nu heb ik boze buren. Het is echt moeilijk om mijn katten binnen te houden. Mijn ene kat zal nog wel gaan, maar de andere .... die wil zelfs met sneeuw buiten (waardoor de buren denken dat ik een kattenmishandelaar ben omdat ze denken dat ik hem dwing buiten te zijn; terwijl ik ze graag binnenhou). Hoe kan ik mijn katten meer binnenkatten maken? Ik heb al tunnels, speeltjes, kattengras, etc. Is zo'n catwheel een goed idee?
Toegevoegd na 3 minuten:
Ik woon in een flat. Karel is een buitenkat geworden nadat hij van het balkon was gesprongen. Sindsdien issie niet meer te houden en wil hij supergraag buiten.
Ik ken Bijvoorbeeld honden die heel goed met vreemde katten kunnen en deze katten merken dat wel, zij denken dan enkel aan spelen met deze honden.
Mijn eigen hond Bijvoorbeeld, lang geleden, die rende achter katten aan en kreeg ze er één te pakken dan werd die kat zonder pardon opgegeten, zoals ze in het bos met konijnen en eekhoorns ook deed.
Maar zou er echter eens een kat zijn die niet ging lopen, dan had mijn hond daar respect voor en werden zij beste vrienden, en dit een leven lang.
Raar maar het was zo, wie ging lopen werd prooi en wie dapper was werd vriend.
Mijn hond had iets met vos, was dus gene gewone.
Mijn zus Bijvoorbeeld had ook katten, één ervan brak op straat een poot door een aanrijding en die moest in het gips, mijn hond ging toen dagelijks buiten vogels en muizen vangen en bracht die dan mee naar binnen en legde ze dan voor de kat neer die ze aan nam en op at.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.