Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wij gaan emigreren naar zuid Spanje, hoe neem ik onze katten het beste mee? per auto, vliegtuig?

wij hebben 2 katten nu gaan we over 6 maanden verhuizen, 1 kat is heel bang aangelegd. van een verhuizing een aantal jaren geleden, wat een auto ritje was van nog geen 5 minuten. was de kat helemaal overstuur, verwijde pupillen hijgen. onze kat is nu 10 jaar. maar hoort echt bij ons gezin. ik denk zelf een wat grotere bence te kopen en de kat in de auto te vervoeren. het is een reis van 2100 kilometer. wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Heb ooit een kat meegenomen naar Zuid Frankrijk. Tot Nice per vliegtuig. Kat mocht mee als handbagage. Ging direct aan mijn voeten liggen slapen, ik denk ook door het gelijkmatige gebrom van het vliegtuig. Van Nice naar bestemming, paar uur in de auto, was vervelender: het was warm, de reis is anders, meer stoppen, draaien, etc. Kat mauwde meer, wat voor mij lastig was. Had m wel aan een tuigje, kon m uitlaten voor sanitaire stop, maar dat is ook angstig. Beter niet bij de snelweg, maar bij rustig plekje. En cellstofmatje in kattevervoersmand.
Ik zou voor mijn kat dus kiezen voor vliegtuig. Als het kan, als kat dat na opbouwen accepteert, kat tuigje om doen. Dat biedt meer mogelijkheden, bv deurtje open om te aaien tijdens wachten in en uitchecken, koffers etc.
En niet te veel eten geven ivm misselijkheid. Wel water natuurlijk. Bij aankomst wat hongerig, dan eten is ook: hé, hier is het goed, hier krijg ik eten!"
Mij was rouche afgeraden, omdat katten graag "in controle " zijn en dat dat dan niet meer kan, wat juist stress oplevert. Maar is al lang geleden, mogelijk zijn de inzichten hierover veranderd...
Succes en laat maar weten hoe het afgelopen is!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing