Hoe dien ik medicijnen toe aan een half wilde kat die ze echt niet wil ?
kom ajb niet met pillen die ze lekker vinden en pillenschieter want die werken dus gewoon niet .
ik begin aardig hopeloos te worden .
is injecteren een optie
Iets meer info was wel handig geweest.
hij heeft meloxidyl en spasmoglucinol voor geschreven gekregen.
|zoals de vlag er nu bij hangt krijgik de meloxidyl erin .(althans vanochtend de helft )
en ik heb um in mn eentje een keer in een box gekregen maar terug van de arts ging al slecht en waren er twee assistentes nodig en op de terug weg kreeg hij die open en wel zo dat hij de sluiting kapot gekregen heeft :(
daar heb ik um nu wel af.
ik heb de dierenarts gebeld maar die zijn naar mijn mening alleen heel erg goed in spullen verkopen .op mijn vraag of alleen meloxican voldoende was werd geantwoord dat die andere belangrijk is ja duuh ? dat vraag ik niet ik vraag kan het zonder.. vaag antwoord over langs brengen en roesje geven om de blaas aan te kunnen prikken om te beoordelen of het een blaasontsteking met of zonder gruis is . ja euhhhh ik loop nu al met kat die door alle stress eigenlijk het huis niet goed meer in durft.
maar het goede nieuws is dus ik heb um een keer "normaal"zien plassen nadat ie door mij wakker gemaakt en uit de kas opgehaald is .
dus een klein beetje hoop hbe ik nu wel
we hebben nog ff gespeeld en achteraf vilhet me woensdag op dat hij wel vaak in zijn geslachtzone zat te likken vaak met apelen . dat heb ik me nu een keer zien doen met spelen .
en ja @ rieneke ik ben al drie dagen kwijt aan de stress en voel me haast letterlijk ziek .
en wat denk ik dom is geweest heel veel (heeeeel veeel ) catisfactions katten snoepjes . om um lekker bij me in de buurt te hebben en tam te maken .en ik vrees dat vnl die ertoe gelijd hebben dat ie nou ziek is
bedankt voorje compliment :-)
ik heb nu nog even die meloxiam met het vet uit een "normaal"blikje kattenvoer gegeven omdat dat werkt en er nu rust is en meneer weer in zn oude doen en laten is .morgen ochtend probeer ik dat met speciaal nat voer
met die dieet brokken begin ik nu en hoop er maar het beste van . mocht ie die echt niet pruimen heb ik een klein zakje royal canin aktieve kat erbij
en dat beest doet echt iets met me heel vreemd . hij kwam hier ook eigenlijk zo presies aan waaien toen ik mn andere dieren niet meer had
het wel een aktieve kater .
je schakel over op royal canin urinary was denk ik echt een goeie tip .
de eerste brokken at ie met smaak op :-)
ik hoop dat het gaat lukken zo :-)
en hij ligt nu de rest van de dag te slapen
goed nieuws dus :-) vannacht hebben we samen nog een rat kunnen vangen die op een of ander manier in het huis terecht gekoemen was
avonttuur
Die grote plas is prima nieuws @ipzy! Ga zo door.
@rieneke ik heb je een mail gestuurd omdat er nu een hotspot ontstaan is / aan het ontstaan is
door de stress / injektie op woensdag
Hier ook ooit een rat binnen gehad, niet fijn...
Later eens 3 muizen gevonden die mijn kater binnengehaald had en losgelaten voor nachtelijk vertier! Hoort erbij, maar toch... Hopelijk hebben jullie een rustige nacht en beter slapen allebei.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.