13 jarige maltezer hond stinkt met ademen. wil nauwelijks eten en kan of wil moeizaam lopen wat te doen?
Hallo,
Ik ben nu 17 en heb al vrijwel mn hele leven mijn 13 jarige maltezer Quinty als hond.
Ik begin me nu echt zorgen te maken. Ik weet dat de dag komt. Dat ze zal overlijden maar komt dat nu al zo dichtbij?
Ze slaapt de hele dag bijna. Als er iemamd aan de deurklopper klopt is ze springlevend en blaft alles bij elkaar den krijgen we haar niet stil tot de deur weer dicht is.
De rest van de dag als ze loopt zakt ze als het ware door haar poten (achter) op verschillende manieren. Zelfs de spagaat heb ik gezien.
Als ze naar buitem in de achtertuin gaat om een plasje te doen, zakt ze soms halverwege in en laat soms zelfs dan de plas liggend lopen. Waarna ik haar even in het bad was.
Ook stinkt ze uit haar bek... dit al enorm lang. Maar wilde dit even bijmelden
Sinds ongeveer een week wil ze nauwelijks eten. Terwijl ze altijd dol enthousiast met eten was. Ook laat ik de brokken nu in heet water even zacht worden. Dan eet ze wel. Maar niet veel.
De dierenarts zegt over het gebit telkens bij controle "misschien laten reinigen" dit gebeurt onder narcose en hebben we 1 x gedaan. De volgemde controle zeiden ze het weer. En het kost toch echt wat centen.
Volgens mij is dat sws geldklopperij.
Ook gaan we nu naar een dierenarts die soms bij de dierenwinkel is (eens pee week) vele malen goedkoper.
Maar moet ik me nu gaan voorbereiden dat ze er niet lang meer is?
Zelfs een koekje wind haar niet meer op
Ze wandelt nooit. Is het een idee dat ik dagelijks ga wandelen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.