'Volwassen' hond plast na het eten binnen, hoe komt dit?
Ten einde raad. Onze Amerikaanse Bulldog van 1,5 jaar oud plast telkens na het avond eten binnen. Als wij zitten te eten begint hij eigenlijk al een beetje te piepen en te zeuren om eten. Dit wel altijd terwijl hij in zijn mand zit, hij vraagt dus letterlijk om aandacht. Wel weet hij dat hij pas eten krijgt nadat wij klaar zijn.
Als hij dan klaar is met eten dan plast hij in zijn mand, dit terwijl de deur naar buiten gewoon open staat. In de tuin is ook een plekje voor de honden (heb er twee) waar zij hun behoefte kunnen doen. Het is dus niet zo dat het hem verboden wordt om iets in de tuin te doen.
Hij weet zelf goed dat hij fout zit maar het gebeurd nu bijna dagelijks en is een aantal weken geleden begonnen, ik heb geen idee wat ik hier aan moet doen.
De gezinssituatie is niet veranderd, ook lijkt hij niet jaloers of achtergesteld.
Het gaat ook goed met de andere hond dus hier ligt het ook niet aan.
Hoe pak ik dit aan? Is het iets medisch of ligt het aan zijn gedrag?
Dankjewel!
Laat honden nooit hun eigen territorium bevuilen, dat is tegen de natuur. Een hond moet buiten zijn territorium zijn behoefte doen, of als je over twee hectare grond beschikt, aan de rand van het territorium. Dan is de hond op natuurlijke manier bezig.
Een reu van anderhalf is natuurlijk op een groeimoment waarop hij ook geestelijk iets te vertellen heeft. Als het geen lichamelijke kwaal betreft, zal er zeker iets zijn dat hem dwars zit. Goede therapeut kan je helpen dit op te sporen, maar ook een normaal hondenleven, dus buiten de deur wandelen en plassen, zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.