Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn roodneuszalm zwemt ondersteboven een kwartier nadat ik hem losgelaten in mijn aquarium, wat moet ik doen?

WAT MOET IK DOEN????

Toegevoegd na 14 minuten:
hij is nu al gestorven :(, zijn er mensen die weten hoe dit komt zodat ik dit kan vermijden in de toekomst.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Hoewel de roodneuszalm vaak als beginnersvis wordt aangeboden is het dat zeker niet. De vis is zeer gevoelig voor waterwaardes en houd van zeer zacht en lichtzuur water met weinig nitriet met een temperatuur van ongeveer 25 graden Celsius.

kiep het zakje met de gekochte vissen nooit zomaar in het aquarium. Zeker roodneuszalmen zijn erg gevoelig voor het overzetten in een ander aquarium. Veel winkeliers zullen je vertellen dat het zakje een tijdje in het aquarium moet drijven, totdat de temperatuur gelijk is. Dat is onzin. Het grote gevaar bij het overzetten van water is het verschil in waterwaarde. Laat de vis in een jampotje drijven in het aquarium en vervang elke tien minuten 10% van het water uit het potje, met water uit het aquarium. Na twee uur, zet je de vissen in je aquarium
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing