Een wilde kat vangen en binnen tam maken... is dat een goed idee?
In mijn tuin zit regelmatig een jonge poes. Ik zou haar een maand of 5 schatten als ik ze vergelijk met mijn eigen katten en hoe groot ze waren op die leeftijd. ( maar ja, t kan een kleine oudere zijn ook )
Ik ben al enkele dagen eten buiten aan het zetten en als ze eet rustig achter het raam blijven staan. Lief praten, ik gebruik regelmatig haar nieuwe naam... Als ik de deur of het raam open is ze wel altijd weg.
Nu, de kleuren van het beestje zijn wit, zwart en ros... blijkbaar zou zo'n kleurencombinatie (lapjeskat) meestal bij vrouwtjes voorkomen.
En dat is het probleem.
In de buurt lopen veel katers rond en de meeste zijn niet gesneden. (die van ons wel trouwens ) Dus binnen de kortste keren zou ze wel eens zwanger kunnen worden en dat wil ik liever niet.
Dus nu begin ik te denken aan een kattenval te halen zodat ik haar kan vangen en binnenhouden om te wennen.
Iemand enige 'hogere' kennis van katten en kattengedrag?
Of ervaring met het binnen laten wennen aan mensen van katten? Er staan al verschillende tips op GV maar dat is eerder voor buiten lijkt me.
Of gewoon goede raad? Laat maar horen.
Veel katjes mogen van hun baasje vrij rond lopen.
maar niets. En vooral omdat het 'droptijd' is van de eerste nestjes. Nu baasjes hun dieren moeten laten chippen ( en kosten maken ) worden er veel nestjes gedumpt. En natuurlijk weet ik dat niet alle katten zonder bandje baasloos zijn... onze rosse mag ook zo buiten. Iedereen weet ook van wie de katten zijn die rondlopen.
Van dit beestje weet niemand het. Het zat gewoon in de buurt ineens.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.