Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het beste je sluierstaart dood laten gaan?

Ik had 4 sluierstaarten 1 leeft nog maar hij heeft net zoals vele sluierstaarten een zwemblaas probleem. En ligt al dagen lang op de grond te sterven.

Ik ken wel een aantal manieren om hem dood te laten gaan. Maar ik wil de minst pijnlijke en snelle manier..

Iemand idee?

Toegevoegd na 4 dagen:
Hij was een paar dagen geleden dood gegaan. Gelukkig maar.

Natuurlijk zijn antwoorden altijd welkom :')

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De meest humane manier die ik ooit kon vinden was de volgende:
(ook daar waren trouwens tegenstanders van maar ik vond dit ooit voor een zieke vis toch beter dan een doodsstrijd van dagen)

Maak een flinke bak water klaar met daarin veel ijs (je moet dus eerst een flinke portie ijsblokjes maken).

Na een aantal minuten is het water dan 0 graden.
Een tropische vis raakt daarin heel snel onder koelt en die laat je dan nog een uurtje in de vriezer in het water.

Een goudvis (en ik neem aan een sluierstaart) kan beter tegen koud water maar zijn ademhaling loopt wel heel erg terug. Als hij er al zo slecht aan toe is moet het dan toch wel snel afgelopen zijn.

Hier schijnen ze het minst van te merken
8 jaar geleden
Bij verschillende dierenwinkels zijn verdovende druppels te halen, deze lost u vervolgens op in het water. Door een overdosis te geven slaapt de vis vredig in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een vis dood je het snelst en zonder stress door gewoon vlak achter de kop het met er in te zetten. Doorsnijden en de vis is dood.
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing