Hoe kun je een kat echt goed voorbereiden op vuurwerk?
Ik heb een kat met een "rugzakje" geadopteerd 2 jaar geleden met kerst. Zijn eerste oud en nieuw was hij net bij me en heb ik afgewacht. Hij was echt doodsbang. Ontdanks Feliway. Dagen onder het bed gezeten waardoor hij verstopt was geraakt bij zijn darmen. Vorig jaar heb ik in overleg met de dierenarts hem een half tabletje Alprazolam gegeven. Dat ging super! Ik merkte behalve wat extra knuffeligheid niks vreemd, ging ook gewoon op de bak. Dit jaar waren ze al zo aan het knallen dat hij al helemaal gestrest was voor dat het tijd was voor zijn pilletje. En als ze al gestrest en opgewonden zijn mag je Alprazolam niet geven. Dus dit jaar weer drama... Al twee dagen onder het bed. Hij was er net onderuit en BANG buiten en hij is weer weg. Eet slecht en is gewoon echt van slag. Vuurwerk cd heb ik ook geprobeerd om te laten wennen maar dat boeit hem niks. Kan ik keihard opzetten en meneer slaapt. Maar één knal buiten en weg is tie. Knallen op tv maakt hem ook niet uit. Het is geen schootkat maar wel knuffelig en lief in normale omstandigheden. Oppakken is uit den boze bij hem. Wie weet er raad?
Toegevoegd na 33 seconden:
Sorry, hij is nu bijna 8 jaar oud.