welke hond is geschikt voor ons?
• max 1x per week borstelen, of helemaal niet
• niet al te veel beweging
• normale hoogte
• kan wel een tijdje alleen zijn
• speels
1.4K
1.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ongeveer zo groot als een labrador
Rieneke1
8 jaar geleden
Alle honden hebben beweging nodig, dag in dag uit, week in, week uit. Als je inschat dat de hond vaak alleen moet zijn, kan je er ook beter niet aan beginnen.
Een betere vraag is: wat kan ik een hond bieden, is dat genoeg om 'm een fijn leven te geven, voor de volledige duur van dat leven?
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat versta jij onder 'een tijdje alleen'? Je weet dat je de hond meerdere keren per dag moet uitlaten? Ook overdag.
jodyenboyke
8 jaar geleden
Helemaal eens met Rieneke!
Er is op dit moment een speelgoedhond te koop, die ademt.....incl. mandje en riem.
Marktplaats en de asielen zitten vol, met honden die na aanschaf, toch niet voldoen aan het ideaalbeeld......
Er is op dit moment een speelgoedhond te koop, die ademt.....incl. mandje en riem.
Marktplaats en de asielen zitten vol, met honden die na aanschaf, toch niet voldoen aan het ideaalbeeld......
Z512099
8 jaar geleden
Kan een tijdje alleen zijn...niet al teveel beweging...: speels zal een hond daar niet van worden.
Castle
8 jaar geleden
Dan kan je beter een poes nemen. Die zijn beter bestand tegen alleen zijn en hebben een kattenbak. Ze kunnen eventueel zelfstandig naar buiten.
19teusvanhemert59
8 jaar geleden
Ik deel de meningen van jodyenboyke en Castle een hond ben je niet waard een kat past beter bij je.
Bedenk wel dat een hond meer aandacht nodig heeft dan een kind, een kind wordt naarmate het groter wordt zelfstandiger een hond blijft ten alle tijden van jou afhankelijk.
Bedenk wel dat een hond meer aandacht nodig heeft dan een kind, een kind wordt naarmate het groter wordt zelfstandiger een hond blijft ten alle tijden van jou afhankelijk.
Rieneke1
8 jaar geleden
Nee, het is een verwerpelijk advies een kat te nemen als je niet genoeg energie in een hond kan en wil steken. Ook katten hebben aandacht nodig, dag in dag uit, ook katten kunnen niet alleen zijn. Neem dan maar liever een kind, die kan je na een aantal jaren uitbesteden (Oeps wat zeg ik nou? ;))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mensen begrijp me niet verkeerd!!! Sommige honden hebben minder beweging nodig en zijn zelfstandiger dan de ander. Ik weet ook wel dat een hond heel veel tijd kost. Ik probeer alleen maar mee te denken met mijn ouders
Ivana
8 jaar geleden
Een hond is altijd een roedeldier en heeft een leider nodig. Zelfstandige honden vind je alleen onder de kuddebewakers zoals de Kangal en de grote Pyreneese herders, die hoog in de bergen alleen de vijanden van een kudde schapen te lijf gaan. Schoothondjes worden afhankelijk gemaakt en klein gehouden. Wat jij onder een zelfstandige hond verstaat is een hond die geleerd heeft te blijven liggen waar de baas hem hebben wil en enige tijd alleen te blijven zonder toezicht. Dat is iedere hond te leren, als je de juiste opvoeding hanteert.
anneliez
8 jaar geleden
Wij hadden een poedel vroeger, niet borstelen, wel eens in de zoveel tijd naar de trimmer. En die kon wel een paar uur alleen blijven, maar toen wij uit huis waren en ouders wilden een dagje weg moest toch de buurman hulp geven.
En ieder hond, zelfs van hetzelfde ras, heeft zijn eigen karakter, wat de een kan, kan de ander niet
En ieder hond, zelfs van hetzelfde ras, heeft zijn eigen karakter, wat de een kan, kan de ander niet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.