Na hoeveel uren/dagen is het zorgelijk dat een kat nog niet gepoept heeft?
Daarmee bedoel ik, na hoeveel tijd kun je zeggen dat er iets aan de hand is, gemiddeld dan want elke kat is weer anders.
Mijn kat heeft gisternacht een stukje draad ingeslikt, nu bijna 24 uur later is hij nog niet naar de bak geweest, en dit weet ik zeker omdat ik al die tijd wakker ben geweest. Ik houd het normaal niet echt bij, maar mijn gevoel zegt dat hij normaal al wel geweest zou moeten zijn. Hij oogt verder niet ziek, drinkt en eet wel gewoon. Ik heb hem overigens ook nog niet zien plassen maar dit kan ik gemist hebben in een half uurtje dat ik weg ben gedommeld. Over het voer doe ik op advies van de dierenarts olie, dus je zou dan toch zeggen dat het al sneller moet gaan dan normaal? Ik durf met zekerheid te zeggen (op een keer een uitzondering na) dat hij normaal gesproken dagelijks gaat. Hij is wel op de bak geweest, maar bleef graven, maar er kwam niets, dit was vanmiddag, en sindsdien is hij er niet op geweest. Misschien ben ik wat overbezorgd, maar door de blaasgruis die hij heeft en wat bijna mis is gegaan ben ik extra alert nu, want ik weet hoe snel het mis kan gaan als het een uur daarvoor nog heel goed lijkt te gaan...
(of de vervanger) bellen voor overleg. Succes met je katje!
Hij drinkt net zo als anders dus ik denk wel genoeg, ik heb een grote ovenschaal als waterbak :).
Oke, fijn, ja hoop het ook. Heb je overigens enig idee hoe dat draadje eruit komt, in zijn geheel of in stukjes en is het misschien te missen? Want ik zie het wel weer gebeuren dat er niets uit komt en dan ga ik toch aan mezelf twijfelen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.