Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad dat een kat een stukje draad heeft opgegeten?

Mijn kat kwam zojuist in paniek aanlopen met een stukje draad (ik twijfel of het een stukje garen was of flosdraad wat ik met mijn domme kop heb laten slingeren)in zijn bek wat hij niet weg kreeg. Ik heb hem proberen te pakken maar hij kroop door de stress weg. Uiteindelijk heb ik hem met een snoepje weten te lokken maar toen was het draadje verdwenen en nergens te vinden, conclusie, die heeft ie opgegeten. Nu lees ik allerlei horrorverhalen maar ook mogelijkheden dat hij het gewoon weer aan de voor of achterkant kwijt raakt. Hoe gevaarlijk kan het eten van een (dun en niet super lang, denk wel kleiner dan 10cm)draadje zijn? Ik bel sowieso morgen de dierenarts even en ik houd de ontlasting in de gaten, nu ook geen slaap meer voor mij want ik wil zijn gedrag in de gaten houden.. en ik slaap toch niet als ik me zorgen maak. Maar, de vraag is dus, is het perse gevaarlijk of maak ik me teveel zorgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het kan zeker kwaad, Mahein.
Morgen even contact opnemen met de dierenarts is zeker een goed idee, of het zin heeft meteen langs te gaan, of liever te wachten op 'problemen'.

Onderweg kan het ergens blijven 'hangen' en voor problemen zorgen, maar of dat nu à la minute zo zal zijn, dat denk ik niet.
Ik heb precies dit probleem een tijdje geleden op tv gezien, het zat ergens omheen gedraaid en veroorzaakte pijn. Helaas meer herinner ik me niet, maar de kern wel: het kan kwaad en naar de da is geen overbodige luxe, maar ik zou eerst even bellen wanneer je / hoe laat je terecht kan.

Houd hem zeker goed in de gaten, je hebt hem al langer? dan ken je zijn gedrag. Dit is belangrijk, want je moet opletten of er veranderingen zijn.
Alles hoe klein ook even noteren en aan de dierenarts melden, elke verandering. Natuurlijk eten/drinken, maar ook plassen/poepen. Heb je meerdere katten, dan zou je hem even apart moeten zetten, anders kun je niet zien wat van hem is op de kattenbak.

Schiet nou niet in de stress/paniek, maar houdt hem goed in de gaten en ...nogmaals SCHRIJF alles OP. Dat is wel belangrijk.
En morgen ...straks... even de da bellen, overleggen hoe en wat.

Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing