Hoe krijg ik het voor elkaar om de spot-on anti-worm/vlo goed aan te brengen op onze katten?
Ik heb 5 volwassen katten die ik regelmatig behandel. Ze ruiken gelijk als er een (fijngemalen)pil voor dit doeleind in een lekker plakje worst zit en weigeren het te eten. Een pil door hun keeltje krijgen lukt me al helemaal niet, dus ben ik aangewezen op de 'spot-on' methode. Maar ik vind het elke keer een heel vervelende klus.
Mijn man neemt elke keer een kat op schoot en aait ze dan om af te leiden en ik probeer dan de huid te vinden in het dichte vacht en spuit ik snel het pipetje leeg. Toch heb ik altijd het gevoel dat het niet goed is gelukt.... Wel zijn alle katten vlo en worm vrij heb ik het idee.
Dus, zou het erg zijn als er ook een deel alleen in de haren van hun vacht terecht komt en komt dat dan uiteindelijk ook terecht op de huid?
En is er een methode waarbij je de katten in een bepaalde 'houdgreep' kunt vast pakken en het op de juiste manier kunt aanbrengen? Vind er weinig van op internet...