Een hele bange rat hoe maak je hem tam?
Hoi allemaal!
Ik had al eerder een zelfde soort vraag gesteld alleen had ik toen wat dingen fout en er zijn dingen verandert. Ik had gezegd dat ze 4 maanden zijn, alleen waren ze maar 7 weken (inmiddels 8 weken). Ik heb ze nu precies een week, en 1 van de ratten (heb er 2, mannetjes) is heel erg bang. Bij de minste beweging/geluid rent hij al naar beneden en klimt op het hek. hij wil niet eten uit de hand als ik hem dat aanbiedt en wil ook niet opgepakt worden, als je hem dan hebt opgepakt rent hij uit je hand heel snel terug in de kooi, als het hem uit komt rent hij zelfs de andere kant op. De ander kan wel opgepakt worden maar wilt wel weer heel snel weer terug in de kooi, hij eet wel uit de hand en rent niet meteen weg als ik hem aanraak. hij is alleen wel een beetje gevoelig voor geluid en beweging, niet heel erg, hij krimpt wel een beetje in elkaar. zouden jullie mij kunnen helpen, vooral met de eerste rat, om hun een beetje meer te laten wennen en natuurlijk om gewend te raken aan mensen. Kan het ook zijn dat ik gewoon een beetje te snel bezig ben met de ratjes?
Als jullie meer info willen kunnen jullie altijd vragen!
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.