Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel mijn vader overlijd kan en mag ik zijn hond dan inlaten slaapen en hem mee begraaven het is zijn hond en niemand wil kan voor haar zorgen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
mee begraven of cremeren met mijn vader ze zijn een saampjes

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Je pleegt dan een strafbaar feit, dus je kan dit beter niet overwegen.

Als er niemand in de familie- of kennissenkring van je vader is die voor de hond wil zorgen, dan kan je de hond het beste naar een asiel brengen. Daar zoeken ze een nieuwe en liefdevolle plek voor hem waar hij nog vele jaren gelukkig kan zijn. Het gebeurt veel vaker dan je denkt dat mensen overlijden en dat hun huisdieren dan naar het asiel gaan. Dat is in ons land (dus) heel gebruikelijk.

Je kan je nu al laten informeren over de mogelijkheden die asiels bieden.
8 jaar geleden
Je mag de hond laten inslapen als er sprake is van onmiddellijk gevaar voor mens of dier of ondraaglijk lijden van het dier. Dat oordeel is echter wel voorbehouden aan de dierenarts. Kun jij een dierenarts overtuigen dat de hond ondraaglijk lijdt door het missen van je vader (weinig kans, maar goed) dan kun je je hond dus laten inslapen.

Alle huisdieren behalve honden, katten en ganzen mogen nog wel gewoon gedood worden, ook als ze kerngezond zijn.

Overigens is de beperking op het doden van honden, katten en ganzen pas van toepassing sinds 1 juli 2014. Denk ook aan het verhaal van kunstenares Tinkebell (Katinka Simonse) die haar eigen kat wurgde en er een handtas van maakte; dit om te protesteren tegen de dubbele moraal omtrent dierenwelzijn. Zie bron 3.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing