Is mijn goudvis ziek?
Ik heb sinds 2 jaartjes een aquarium. Het begon met 1visje die al snel een maatje kreeg en een maand later nog 2 buddies er bij kreeg. De vis waarmee het begon is jammer genoeg al overleden en daarvoor in de plaats kwam vis Soja.
Soja is nu 11 maanden volgens mij en het viel mij op sinds een week dat hij een bult op zn hoofd/nek heeft.
De andere 3 visjes zien er wel gewoon goed uit. En vis Soja verder ook, op die bult na die volgens mij wel iets groter is geworden sinds het mij is opgevallen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het ernstig is?
Ik heb zo ook sinds gisteren in een nieuwe tank gedaan (alle 4) omdat de vorige tank veelste klein werd voor hun viertjes.
Soja is trouwens een zwart/goude goudvisje van ongeveer 8 cm. Zijn linker oog is ook sinds een lange tijd veel zwarter dan zijn rechter oog, maar dit is al paar maanden zo en het leek niet alsof hij er erg last van heeft. Verdrer zitten ze nu in een 60l aquarium met wat plantjes en stenen. En zien ze er wel stuk gelukkiger uit dan in die kleinere bak. (wat mijn startersaquarium sinds begin 2014)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.