Waarom is mijn (jeweetwel) kater ineens drastisch in gedrag veranderd, en wat kan ik doen?
Onze kater poept ineens overal in huis. Ook als de bak net verschoont is.
En hij terroriseert de poes met wie hij al 8 jaar samen woont. Hij is echt gemeen tegen haar. Bijten en slaan en ook als ze het uit schreeuwt houd hij niet op.
Zojuist scheet hij op de grond terwijl hij even daarvoor op de kattenbak geweest is.
Eigenlijk weet ik er geen raad meer mee. Dit poep gedrag is een paar weken geleden begonnen en het terroriseren van de poes vlak daarna. De poes is zelfs bang voor hem en durft geen snoepje aan te nemen als hij erbij is.
De dierenarts heeft de kater onderzocht en kan niets vinden.
Er is in huis eigenlijk niets veranderd behalve de drinkbak, dit is i.p.v. het plastic bakje zo'n automatisch fonteintje geworden en beiden katten drinken er enthousiast uit. Door het water gaat een middeltje tegen tandplak want dat heeft de poes nodig.
Maar het gedrag van de kater was al zo aan het veranderen voordat die drinkbak kwam en het tandplak middel.
De kattenbak is niet veranderd of verplaatst de vulling is hetzelfde. Ik weet het gewoon niet. Maar dit gaat niet goed :-(
Ik merk aan hem ook dat hijzelf niet happy is. Iemand een suggestie?
Toegevoegd na 2 minuten:
En sinds kort is hij ook weer helemaal geobsedeerd door eten. Ik kan niets op het aanrecht laten staan want hij steelt het. Zelfs groente. Als ik eet rukt hij het bijna uit mijn handen.
Hij heeft een automatische voedermachine die ik eens per maand bijvul tegelijk met die van de poes (waar hij niet bij kan)
Rest in reacties:
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.