Hond heeft (kei)hardje bult op rib(ben), wat kan dit zijn?
Uiteraard ga ik morgen naar de dierenarts, maar ondertussen gieren de rampscenario's door mijn hoofd. Daarom probeer ik dmv logica (en hopelijk mensen met ervaring) wat rust te krijgen.
Hier wat informatie: Mijn hond heeft deze bult al maanden. Al langer dan een half jaar, waarschijnlijk zelfs al een jaar. Alleen dacht ik dat het een rib was die uitstak ,omdat ik het alleen voelde als hij in een 'c' vorm (gedraaid) ging staan. En omdat ik hetzelfde aan de andere kant voelde als hij in bepaalde houding lag.
Echter, nu is hij de laatste tijd (expres, dus niet door ziekte) afgevallen en is de bobbel veel beter voelbaar. Waardoor ik ook nu pas mij realiseer dat we toch te maken hebben met een bult.
De vraag is natuurlijk, is hij nou gegroeid of lijkt het zo doordat de hond is afgevallen... afijn. Hij is zo'n 1,5 cm bij 2 cm groot en is echt keihard. Zit niet in de huid maar eronder en lijkt (?) vast te zitten aan de rib (maar wil er ook niet te veel aan porren). Dat laatste maakt mij dus enorm ongerust. Maar zou ik dan al niet eerder wat gemerkt moeten hebben? Aangezien hij er al zolang zit en -naar wat lijkt- niet echt gegroeid is?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.