Waarom doet mijn hollandse herder na tig jaren samen zijn opeens agressief tegen mij andere honden?
Tess, nu 5 jaar oud had 1 van onze andere honden (allemaal teven)al een aantal keren flink beschadigd daarom hielden we deze 2 ook apart. Met deze hond (kruising herder/husky konden we dat nog enigzins begrijpen omdat deze hond dominant is maar zeker geen bijter, Tess viel haar steeds aan (Tess is als pup later erbij gekomen toen de andere honden al een aantal jaar oud waren) Nu kon ze met onze 3e hond (een uit spanje geadopteerde bastaard, geen kwaad in) heel goed, Tess lebberde haar helemaal af, geen probleem eigenlijk.Tot afgelopen week Tess een balletje had gevonden, deze later let liggen, de 3e hond pakt het balletje en Tess vliegt er boven op.
Nu zien wij bij Tess geen .. grommetje eerst, lip trekken, waarschuwing, maar als ze gaat dan is er geen houden aan en houd ze niet meer op.
Als we haar er dan af hebben (met behulp van een electr, vliegenmepper die ik op haar kop heb gehouden) duurt het nog ff tot ze weer rustig is en dan is ze heel "bang"..staart tussen de poten..tussen je benen doorlopen.
Nu hebbe we een heel grote hondenloop met binnenhok ( die we tot nu toe niet gebruikten) maar waar ze nu noodgedwongen in zit. Opzich is het een superlieve hond maar het is net of er een knop omgaat, een waas, ik weet het niet maar mijn man zegt haar niet echt meer te vertrouwen. Ik wil het zo graag begrijpen waarom...
Moeten we haar in laten slapen omdat ze niet meer vertrouwd is, wat me echt aan het hart gaat als grote dierenliefhebber maar heb hier ook kinderen lopen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.