Hond is een tijd aan de diaree geweest. Nu kleiige geelbruine keutels en veel winden. Afwachten of actie ondernemen?
Ik heb weer eens een hondje te logeren.
Hij is voordat hij bij ons kwam 2 weken aan de diaree geweest. Toen heeft hij een tijdje rijst met kip of vis gekregen.
Nu is hij al weer ruim een week terug op zijn gewone voer. Dit is voer tegen blaasgruis van hills.
Maar ik hoor zijn maag en darmen steeds rommelen en een "druppel" geluid maken. (Hoe noem je dat eigenlijk alsof ervocht stroomt haha) en zodra hij opstaat en gaat lopen laat hij steeds maar scheten.
Het voer laat hij ook staan tenzij de kat in de buurt komt of als ik de brokjes 1 voor 1 door de kamer gooi.
Die lange periode diaree en het rommelen van zijn maag staat me niet aan. Hij heeft dit voer nu een maand of 3. En sinds die tijd laat hij ook veel scheten (echter minder scheten dan u het geval is). Voordien had hij dat nooit (huismerk jumbo brokken) En die scheten geuren trouwens echt naar rotte eiers.
Hij krijgt alleen die brokken van hills. Geen blikvoer. Af en toe een keer een kluifje. Het kattenvoer bij ons kan hij niet aankomen.
Ik vraag me af of ik de dierenarts moet contacteren. Of dat ik een ander (blaasgruis) voer moet kopen.
Ik heb zelf een kat met blaasgruis en die krijgt kattenbrokjes van Royal Canin, die zou ik hem ook eventueel kunnen geven maar ik weet niet of er echt verschil zit tussen honden en katten voer, behalve het formaat brokje.
Geef tegen die winderigheid eens wat Norit, dat absorbeert gassen en ander ongerief.
Kijk het nog even aan. Dat hij niet wil eten hoef je je geen zorgen om te maken, zolang hij zijn voer verdedigt tegenover je kat.
Geef hem desnoods een keertje gekookte rijst, maar dan zonder kip.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.