Hoe belangerijk is goed hondenvoer?
Goedeavond,
Was laatst in een dierenzaak en daar werd ons aangeraden hondenvoer van €45,- per zak, daar zouden dan allerlei bouwstoffen enz in moeten zitten. Is het echt zo belangrijk om zulk duur voer te kopen of is het niet per sé nodig?
Ik voer vooral op het oog, hoe zien mijn honden eruit, vacht, ogen, ontlasting (erg belangrijk) en fitheid, mijn honden doen het goed op een redelijk goedkope maar volledige brok met als afwisseling af en toe wat kant en klaar versvlees.Op hondenforums is inderdaad genoeg te vinden.
Mijn ouders hadden er zo eentje. Die moest elke dag rijst/spagetti kip/steak en groenten meestal wortels eten. De verhoudingen ken ik niet meer van buiten. Verder wil ik ook zeggen.
De hond die ze ervoor hadden, die is niet heel oud geworden. Ze kochten altijd blikvoer, maar zo bleek dat het veel te vettig was en dus niet zo gezond. Daardoor heeft het dier iets aan zijn lever gekregen.
Als ze meer afwisselend hadden gekocht ( niet altijd hetzelfde merk dus ) dan zou het niet zo'n kwaad gedaan hebben. Dus niet enkel afwisseling van smaak, maar ook van merk (samenstelling dus ) is van belang. En de meeste dierenartsen hebben een winkeltje ... vreemd genoeg raden die ook altijd de brokken aan die ze zelf verkopen en nooit de brokken van de concurrent een straat verder.
Zou daar ook niet een beetje geldgewin-zin mee te maken hebben? :) ik gok van wel
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.