Eten katten bedorven vlees?
Ik heb eens gehoord dat als je twijfelt of vlees nog goed is dat je dan een stukje aan de kat moet geven. Als hij het niet eet dan is het bedorven.
Nu had ik nog bloedworst liggen. Tht 11 april. Dus ik kijk in de verpakking zag er nog goed uit. Geur was ook prima en de kat was aan het schooieren. Dus ik heb hem een stukje gegeven. Hij verslond het direct. Ik heb de rest zelf opgegeten en het was nog prima in orde.
Maar als het nu bedorven geweest was. Had de kat het dan ook gegeten?
Maar gezien de vraag, gaat het wat meer over poezebeesten ?
Hier aten onze honden nooit 'schaap', ook niet in poosje RAW food/barfen.
Mogelijk nog wel indien met meer smaakstoffen en snufje zout opgediend wordt, evt met wat frietjes als bijgerecht? :) Hier met mix van honden en katten , is er geen echte garantie of ze iets dat 'minder vers of verrot al is, nog wel gaan eten ;)
Ze kijken wel niet naar THT etc, maar de keuze lijkt mij eerder een mix van de primaire behoefte aan voeding, dan maagvulling, dan de "versheid" ?
Katten zijn kieskeuriger en ook minder consequent smaak; favo smaak brok en mbv tonijn of rund, kan spontaan maand verdwenen zijn :)
Best is denk ik ZELF ook ruiken en meedenken of iets nog goed is voor mens en dier ;)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.