Ik blijf vlooien houden, wat kan ik nog meer doen?
Ik heb ondertussen wel 20 bussen omgevingspray gebruikt door het huis in 5 weken tijd. De hond heeft Bravecto gehad (anti vlooi voor 3 maanden pil) en een pil van Beaphar die de vlooien steriel maakt.
Ik zag in de 3e week geen enkele vlo en daarna elke dag weer 1.
In de 4e week heb ik weer alles ingespoten (vandaar ook die 20 bussen) en alsnog zie ik elke dag een levende vlo op mijn (witte) sokken.
Ik was 2x per week de hondenkussen. En de hond zit ook niet meer onder de vlooien poepjes. Ik geur hem heel lichtelijk met wat lavendelolie en maak overige plekken (tot mijn schoenen aan toe) schoon met azijn.
Wel heb ik de pech dat ik een houten vloer heb met heel veel naden en kieren. Ik vermoed dat hier t probleem dan ook jn zit. Maar zeker weten doe je het nooit.
Wat kan ik nu nog meer doen?
Tóch denk ik dat heel vaak stofzuigen, en dat volhouden tot nádat de plaag voorbij is, een uitstekend hulpmiddel is. Je hond héél regelmatig grondig onder handen nemen met een vlooienkam is een tweede hulpmiddel. En de vlooienval van Robo lijkt me het experimenteren zeker waard. Al die dingen samen is een heel werk, maar waarschijnlijk toch de enige manier. Ik zou maar stoppen met die spuitbussen. De rotzooi die daar in zit is slecht voor iedereen (ook voor jou) en de doelgroep zal inmiddels wel behoorlijk resistent zijn geworden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.