Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom toont mijn kater geen interesse in de krolse poes?

Ik heb een kater van 2 jaar waarvan ik graag een nestje zou willen. Nu kwam ik in contact met iemand die een poes heeft van 1,5 jaar en die ook een nestje willen. De kittens krijgen allemaal een thuis bij familieleden.
Nu zitten ze sinds 3 dagen bij elkaar in 1 ruimte (poes is naar kater gekomen) maar mijn kater toont gene interesse in de poes. Die wil alleen maar naar buiten toe wat hij gewend is, maar dan komt hij bloedend terug van het vechten. Hoe kan ik mijn kater stimuleren om de poes te dekken? Die is goed krols en bied zich ook steeds aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

dit kan komen door verschillende dingen:
het kan zijn dat voor je kater de interesse voor naar buiten gaan te groot is of dat de frustratie dat hij niet naar buiten kan te groot is. veel katten zijn buitenkatten en die zijn dan zwaar ongelukkig als ze binnen moeten blijven.
het kan ook zijn dat hij zich niet lekker in zijn vel voelt bij de kat of gewoon in het huis
of hij heeft het gevoel dat er iets mis is met de kat. veel dieren (zeker katten) zullen niet voortplanten met een ander als er iets mis is met diegene. dat kan ook iets heel kleins zijn.
als laatste is het mogelijk dat je kater homo is. ik weet het, dat klinkt raar, maar het is echt mogelijk voor een kater om homo te zijn. ze hebben dan gewoon geen interesse in vrouwtjes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing