Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn stafford is oberbeschermend, hoe los ik dit op?

Mijn staff is 7 maanden oud en heeft een vervelend verleden gehad. sinds 1 maand is hij erg aanvallend buiten en gromt hij naar vreemde mensen en als hij de kans krijgt hapt hij in hun handen. weet iemand hoe ik dit kan afleren? het word met de dag erger en tegenwoordig is het ook zo als er een nieuw iemand in huis komt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Heel vervelend voor jou en je hond, maar hier is ws. al het een of ander aan vooraf gegaan. Het is belangrijk dit goed en positief om te buigen.
Neem zo snel mogelijk contact op met een goede gedragstherapeut die werkt volgens de nieuwe inzichten. Een goede hondenschool zal deze hond pas toelaten als de gedragstherapeut dit verantwoord vindt. Indien je je woonplaats doorgeeft, wil ik wel informeren naar een goede therapeut in jouw buurt.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de tussentijd uiteraard zorgen voor een veilige omgeving voor je hond en bezoekers. Dus hond in de bench o.i.d. geen contact met de hond. Buiten ook afstand nemen van andere honden, zover dat hij niet meer reageerd en aandacht voor jou heeft (speeltje, snoepje mee).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing