Welke hond is geschikt voor een appartement met kleine tuin?
Hallo allemaal!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van een geschikte hond. Ik woon in een appartement in de stad met een kleine tuin. Niet alle honden zijn volgens mij geschikt om te houden in een relatief kleine ruimte. Verder zou ik graag een hond willen die lief is, maar een beetje pit mag die ook wel hebben. Dus iemand ervaring met honden en een geschikte hond weet?
Nee, ook een kleine hond is een hond en die kan niet op de kattenbak! [ik kende zo'n geval: ach zo klein, hoeft toch niet uit, kan hier rondlopen en op de kattebak!!]
's morgens met de hond naar buiten kunnen,
's middags met de hond een fikse wandeling en los kunnen lopen
's avonds met de hond nog een fikse wandeling
en voor het slapen gaan nog eens een laatste keer naar buiten En toegegeven: wat misschien het belangrijkste is, welk dier je ook neemt, is dat je je goed informeert en inleest. Als je dat nu al eens begint te doen wat honden betreft dan zou je een vraag als deze eigenlijk niet meer moeten stellen.
Ik ben zeker bezig me in te lezen! Daarom plaatste ik de vraag hier ook. Verder heb ik op veel verschillende sites gekeken. Ik zit nu vooral te denken aan een Beagle. Ik heb veel informatie gevonden op deze site: http://jouw-huisdier.nl/beagle/
Dit lijkt me een erg leuke hond en ook een hondensport lijkt me leuk om te doen! Ik denk dat ik binnenkort maar eens bij een fokker ga kijken om me verder te laten informeren
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.