Hoe laat je ratten uit zichzelf uit de kooi komen?
Mijn twee ratjes zijn heel tam. Ik kan ze makkelijk oppakken en aaien in de kooi vinden ze ook heel fijn. Maar nu zit ik dus met een dingetje: mijn ratten vinden het best spannend om door de (wat) kleinere deurtjes te gaan. Ik moet dus de hele kooi uit elkaar halen om ze eruit te kunnen halen. Als ze er eenmaal uit zijn vinden ze het allemaal prima en lopen ze lekker rond. Nou is mijn vraag: hoe zorg je ervoor dat de ratjes zelf uit de kooi komen lopen? Ik heb echt al van alles geprobeerd. Ik ben ook geen ongeduldig persoon dus heb echt wel een paar uur gewacht tot ze er vanzelf uit kwamen. Iemand suggesties?
BTW; Een van mijn ratjes is nog een beetje angstig buiten de kooi. Wat kan ik doen om hem op zijn gemak te stellen?
En de ander wil het liefst blijven slapen, die moet ik altijd uit de kooi trekken.
En ik heb nu net 2 jonkies erbij die alles nog spannend en eng vinden, dus die moet ik ook er uit halen. Ik loop wel altijd veel tegen ze te praten met een sort van babystemmetje, heb het idee dat dit wel helpt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.