Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er, behalve asiels, ook andere mogelijkheden om een kat te plaatsen ?

In verband met emigratie zoeken we een betrouwbaar, lief tehuis bij een alleenstaande of rustig gezin. Tot op heden is dat niet gelukt. Bestaan er ook instanties waar een kat, eventueel tegen betaling, wordt verzorgd ? Een dierenpension is geen optie. We komen niet terug naar Nederland en 10 jaar geleden wisten we niet dat we gingen emigreren anders neem je geen huisdier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hebt een kat die misschien wel kan opschieten met de buren!? Als hij een beetje een wijkkater of liever de buurtkat is, zullen 'alle' buren hem al kennen!

Dan is het hoog tijd om eens aan de buren te vragen of zij voelen voor een hele lieve kat die zo graag nieuw personeel in jullie wijk zoekt :)
Je weet vast wel welke buren dier[kat]vriendelijk zijn en met een beetje geluk willen deze mensen, die je kat al kennen [dat is een groot voordeel] jullie boef voortaan van zijn natje en droogje voorzien.

Mocht dit nou niet lukken, dan zijn er altijd nog online "herplaats" websites, verenigingen en/of stichtingen, waar je een advertentie kunt plaatsen en ik weet dat er echt mensen zijn die bewust een niet-jonge kat zoeken/willen. Ik ben er een van :-))

Ik weet dat het iets gemakkelijker is, als je zorgt dat je dier "geholpen" is en natuurlijk gechipt, dat hij ontvlooid is [buitenkatten hebben bijna altijd vlooien, ook al behandel je ze regelmatig] en biedt hem ook aan met alle spullen erbij [eet- drink bakken/ kattenbakken/ kattenmand/ krabpaal/ speeltjes en eventueel restant kattenbrokken], dat maakt het ook weer aantrekkelijker [zeker voor mensen met een groot hart en een kleine beurs!].

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing