Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik er nog iets aan doen dat deze 2 konijnen weer bij elkaar kunnen wonen?

Ik heb 2 mannelijke konijnen van ongeveer een half jaar oud. Toen we deze konijnen kregen konden ze prima bij elkaar wonen (het zijn broertjes). Totdat ze op een gegeven moment allebei dominant wouden zijn. Dit begon met proberen te paren wat langzamerhand uitliep op bijten. Nu kunnen we ze niet meer bij elkaar doen omdat we bang zijn dat ze elkaar ernstig kunnen verwonden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
862

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat heb je heel goed gezien. Volwassen mannetjes konijnen kan je niet bij elkaar houden omdat ze elkaar voortdurend zullen bevechten om de top in de rangorde. Als je niet oppast verwonden ze elkaar inderdaad ernstig. Dat is de natuur en daar is niets aan te doen. Je zou kunnen overwegen beide dieren te laten castreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik ze laat castreren kunnen ze dan weer bij elkaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na een aantal weken na de castraties als dan alle hormonen het lichaam uit zijn, dan kun je het weer voorzichtig proberen door eerst de hokken tegen elkaar te zetten zodat ze aan elkaar kunnen snuffelen. Als dat na een week goed gaat, even bij elkaar zetten en er bij blijven zodat je er gelijk eentje kan pakken als ze elkaar toch aanvallen. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet zeker maar als je ze niet laat castreren is het zeker dat je ze niet bij elkaar kunt houden. Overweeg dat wel voor je ze laat castreren want voor een konijn is dat een behoorlijk zware ingreep die niet zonder risico is.
Over het algemeen gaan twee mannen niet samen ook al zijn het broertjes.

je kunt proberen om ze beide z.s.m. te laten castreren en op een onbekend terrein weer laten koppelen. (Als ze elkaar berijden gewoon laten gaan en pas ingrijpen als ze vechten tot de dood).

Heb twee rammen die goed samen gaan. (Was niet de bedoeling, kwam zo uit)
1 toen van 8 weken en mn wegelopen konijn van 4jr kwam terug.

Ze hebben beiden een aparte hok maar ze lopen in de tuin samen. Heb dit gedaan omdat als ik niet thuis ben en ze krijgen wat onenigheid kunnen ze in de tuin zich afzonderen/ontwijken. In een hok ben ik toch bang dat er 1 in een hoek gedreven word.

Gaat hier nu een halfjaar goed zo, af toe rijd de oudste op de jongste voor de rest dikke vriendjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding