is mijn konijn zwanger of hebben ze gevochten?
Ik en een vriendin heb 2 konijnen gekocht die uit hetzelfde nestje kwamen van 6 weken. Ik heb een mannetje en zij een vrouwtje. Ze is op vakantie dus ik verzorg het konijn voor 3 weken. Ik laat me konijnen altijd loslopen dus op mijn slaapkamer heb ik mijn konijn loslopen en op de andere kamer heb ik het vrouwtje loslopen maar de deuren zijn dicht. blijkbaar is me broer op de kamer gekomen van het vrouwtje en heeft de deur niet meer dichtgedaan. Toen ik wilde controleren of alles nog goed was zag ik dat het vrouwtje heel snel ademde en heel uitgebreid op de grond lag, maar mijn konijn (het mannetje dus) lag een halve meter ongeveer voor haar ook heel uitgebreid. Ik heb mijn konijn gepakt en hem gelijk in zijn kooi gedaan, en hij ging liggen alsof hij een marathon heeft gerent. Ik dacht misschien dat ze hebben gevochten want het vrouwtje is rende altijd weg van mijn konijn als ze perrongelijk bij elkaar kwamen (maar er is nooit wat gebeurd). Ik controleerde daarom of ze geen wondjes of dat soort dingen hadden, maar wat me wel opviel is dat de ballen van mijn konijn heel groot waren en soort van rondjes aan het einde had( ik weet niet hoe beter ik dit moet uitleggen) wat me ook opviel is dat het vrouwtje natte poep had in haar vacht. Ik zag ook overal keutels liggen. Mijn konijn had ook natte poep. Maar het kon ook zijn dat het gewoon al nat was en dan met aanraking kwam met poep. Ik weet niet wat ik nu moet doen want het laatste da we wilden waren jongen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.